ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی
کد لوگوهای سه گوشه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طراحی متن های سه بعدی
سفارش تبلیغ
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
تماس با مدیر وبلاگ سورک
Mail icon gramik.pl تماس با ما

درباره وبلاگ
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
صفحات اختصاصی
ابر برچسب ها
لوگوی دوستان
اوقات شرعی شهرستانها
موسیقی
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :31
کل بازدید :173765
تعداد کل یاد داشت ها : 20
آخرین بازدید : 103/2/9    ساعت : 8:59 ص
لوگوی سورک


سورک را به اشتراک بگذاریم
این صفحه را به اشتراک بگذارید
جدول فهرست سورک

 

اماکن مذهبی اماکن سیاحتی روستاههای همجوار ساخته های مدیر وبلاگ
امامزاده عبدالله قلعه سردار جنگ فرادنبه طراحی بنر
شاه نجف
سد سورک
دهنو
تبلیعات سورک
مسجد جامع سورک
تنگ صیاد
 ایرانچه
متنهای سه بعدی
حسینیه سورک
 مرتع شنستان
دستگرد امامزاده
متحرک کردن متن
امامزاده علی اکبر
چشمه زاغی
دزک
ساخت انیمیشن
 امامزاده باباگردالو
غارهای واقع در سورک خیراباد
عکسهای جدید از سورک
  تاکستانها

 
     
 

 

عکسهای  جدید و زیبا از  روستای سورک

 عکسهایی از ابگیری سد سورک
 عکسهای امامزاده عبدالله
 عکسهایی از چشمه زاغی
 عکسهایی از قلعه سورک

 

 

هدف ما از این آموزش خلق یک طرح منحصر به فرد می باشد. حدود 80% کار طراحی در برنامه ی فتوشاپ و 20% آن در 3DS Max انجام می شود. چیزی که باید بدانید این است که حروف سه بعدی را می توان با هر برنامه ای ساخت، مانند Adobe Illustrator و 3DS Max و Cinema 4D و Xara 3D و Photoshop و ... . نکته جالب توجه درباره این است که این روش می تواند در هر نرم افزار سه بعدی تفسیر شود

ساخت متن های متحرک و سه بعدی - Xara 3D Maker v70دانلود

Xara 3D Maker نرم افزار بسیار کاربردی در زمینه ی ساخت نوشته های سه بعدی می باشد. در حقیقت این نرم افزار بهترین ابزار برای این کار است چرا که به سادگی هرچه تمام تر به شما اجازه می دهد تا نوشته ای سه بعدی را با فونت دلخواه نوشته و سپس آن را در فرمت های مختلف ذخیره نمایید. ابزارهای متنوعی در برنامه وجود دارد که به واسطه ی آنها می توان عملیات مختلفی همچون ایجاد عمق ، روشنایی ، مورب ، رنگ و بافت ، سایه ، اندازه فونت ها و...را بر روی نوشته ها اعمال کرد و آنها را زیباتر ساخت. حتی می توانید متن دلخواه خود را به صورت انیمیشن در آورده و به صورت عکس متحرک و یا و یا فیلم Avi ذخیره کنید و از آن در طراحی های خود استفاده نمایید.

 

 

فتوشاپ. خلق متن های سه بعدی در فتوشاپ

ابزارهای 3D جدید در نرم افزار Photoshop CS5 پیشرفته از قبل طراحی شده اند. در این اموزش قصد داریم با استفاده از  Repousse  متن هایی در یک فضای کاملا سه بعدی طراحی نماییم

با استفاده از blending mode و ماسکهایموجود در فتوشاپ میتوانیم به سرعت افکتهای متنوعی بسازیم و تغیراتی در رنکها ایجاد کنیم بطوری که زمان کمتری صرف گردد.

پیش نمایش تصویر نهایی

 

 

 

مرحله اول

 

کار را با متن واضافه کردن جزئیات اطراف ان اغاز میکنیم . لازم استهر یک از حروف را بصورت مجزا

ایجاد کنیم و اگر روش اصلی این کار را بدانیم انجام ان بسیار ساده خواهد بود. ابتدا یک لایه متن اضافه نمایید

سپس حرف اول کلمه مورد نظرتان رابا فونت دلخواه خود تایپ کنید.

 

 

مرحله دوم

حالا این حرف را به یک شی سه بعدی تبدیل کنید. مطمئن شویدپالت 3D باز است سپس گزینه Create New 3D Object را پیدا و ان را انتخاب کنید.

گزینه  3D Repousse Object را فعالکرده وروی دکمه  Createکلیک کنید. ممکن است از شما پرسیده شودکه ایا میخواهید قبل از ادامه کار

لایه را rasterise کنیدکه جواب بله میباشد

 

مرحله سوم

در پنجره Repousse  گزینه های زیادی وجود دارد. مامیخواهیم بجای استفاده از گزینه ها و تنظیمات اماده ادوبی که در گوشه بالای سمت چپ پنجره قرار داردتنظیمات مورد نظر خودمان را اعمال کنیم.

 

مرحله چهارم

ابتدا مقداری عمق به تصویر اضافه میکنیم. ما در اینجا از مقدار4.75 برای  Cاستفاده کرده ایم. جالا متن مسطح مایک شی کاملا سه بعدی است. ولی ما هنوز از تمامی امکانات ومزایای Repouss استفاده نکرده ایم.

در اینجا گزینه های رندر کردن پیشرفته ای وجود ندارد پس مجبوریم با استفاده از چند ترفند نمای حرفه راسه بعدی تر کنیم.

 

مرحله پنجم

برای جذاب تر کردن تصاویر مقادیرtwist را به560 افزایش دهید.مشکلی که در اینجا وجود دارداینست که این تغیرات درست در پشت حرف انجام میگردد و ما نمیتوانیم ببینیم دقیقا چه اتفاقی رخ میدهد.

من در اینحا ان را با کمک ابزارtransformبه سمت بالا چرخاندم تا بتوانم تغیرات را مشاهده کنم. حالا مشکل اینجاست که سطح رویی حرف به سمت ما نیست.

 

مرحله ششم

برای اینکه بتوانیم برامدگیها را مشاهده کنیم باید تنظیماتbend را تغیر دهیم . ابتدا مطمئن شوید گزینه bend فعال استسپس سعی کنید چند کادر مختلف روی مربع به سمت راست انتخاب کنید این کار جهت برامدگی را مشخص میکند.

 

مرحله هفتم

حالا میخواهیم رنگ حرف را تغیر دهیم. از ابزار  Repousse خارج شده واز پنل 3D Materials  گزینه   material for the front  را انتخاب نمایید. حالا   front به نام  ’X Front Inflation Material‘ خوانده خواهد شد. کادر کنار  Diffuse را انتخاب و ان را به یک رنگ روشندارای کنتراست مناس ب تغییر دهید. من در اینجا رنگ قرمز را انتخواب کردهام.

 

مرحله هشتم

در این مرحله میخواهیم مقداری نور اضافه گنیم .تبLights را که در قسمت بالای پنل 3D قرار داردانتخاب کنید. حالا میتوانید هر یک از ابزارها را جداگانهانتخاب و ویرایش و نورهای جدید را اضافه نمایید. من در اینجا از دو نورخاکستری و یک نور ابی روشن استفاده کرده ام. انها را به اطرافحرکت دهید تا یک چیدممان جدید از سایه ها و سایه روشن ها بدست اورید. شما برای هر یک از حروف به ارایشهای مختلف نیازمندید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

مرله نهم

مرحله نهم

برای اضافه کردن پترنهای شترنجی لایه 3Dرا duplicate  کرده و از یک ماسک برای ترکیب این دواستفاده میکنیم. بعد از duplicate  کردن لایه از پنل3D گزینه ی  X Extrusion Material را انتخاب وان رابه پترن شترنچی تغیر دهید.

ایکون کوچکی را که در سمت راست کادر  Diffuse  قرار دارد انتخاب و   Edit Properties را برگزینید. تنظیمات راتغیر دهید تا بافتی را که دوست دارید بدست اورید.

عکس دهم

مرحله دهم

یک لایه مایک به لایه ی خود اضافه کنید و با استفاده از ابزار  رGradient با یک براش بزرگ و .سیاه رنگ روی ماسک نقاشی کنید تا بافت محو شود.

   blending mode.   لایه را به   Overlay تغیر دهید و بافت را روشن کنید تا از حالت خشنی خارخارج شود. حالا کمی رنگ اضافه کنید.

 عکس یازدهم


مرحله یازدهم

 

مجددا لایه اصلی را  Duplicateکرده و ان را در بالای لایه بافت قرار دهید.    Sceneرا از قسمت بالای پنل 3D  انتخاب کرده سپس  render settings را به Normals  تغیر دهید. این کار سطوح رویی را را بسته بهجهت انها رنگ خواهد کرد.

 

حالا blending mode  لایه را به  Color  تغیر دهید.  برای رنگ امیزی لایه به به رنگ ارغوانی یک   saturation adjustment hue / اضافه کرده سپس ان را به مفدار  70 محو کنید یا از کلیدهای  Ctrl + Shift + F  استفاده نمایید.

    مرحله دوازده

 

مرحله12

مرحله نهای برای تکمیل این حرفحالت دادن به سطح رویی ان است. برای انتخاب ان از ابزار QuickMagicایا Wand Selection    استفاده کنید. حرف مورد نظر را انتخاب و ان را با رنگ مورد نظر خود رنگ امیزی نمایید. این کار را روی یک لایه جدید که در بالای لایه ها استانجام دهید

 

 

 

مرحله سیزدهم

این فرایند را برای هر یک از حروف کلمه تا تکرار کردهانها را به سلیقه خود دزکنار یکدیگر بچینیدتا به یک ترکیب زیبا و جذاب دست پیدا کنید. میتوانید از لایه ماسک برای پنهان کردنقسمتهایی از حروف استفاده کنید تا به نظر برسد هر یک از انها زیر حرف دیگر قرار دارد این کار باعث میشود تا عمق کار بیشترشود. 

 

مرحله جهارده

رنگها رادستکاری کمید تا به انچه مورد نظرتان هست برسید. حالا با استفاده از کپیهای حرف سه بعدیتانجزییات بیشتری بهطرح اضافه کنید سعی کنید یک حالت راه راهبه حرف اضافه کنید و سپس ان را در جهات مختلف بچرخانید تا اشکال مختلفی بدست اورید.عمق برامدگیها را تعییر دهید. انها را بپیچانید تا اشکال مختلفی بدست اورید. من در اینجا یکی از حروف را به قسمت پایین سمت چپ حرکت میدهم تا نشان دهمکه این اشکال واقعا متفاوت از حرف   میباشند.

 

 مرحله پانزدهم.

در اینجا از تعداد زیادی لایه adjustment  روی این ترکیب استفاده کردهایم تا رنگ بندیها را بخوبی با هم ترکیب کنیم. استفاده از لایهgradient map adjustment

     و تنظیم  اهblending mode  به SoftLight    روش خوبی برای ایجاد یک رنگ بندی یکنواخت در کل تصویر میباشد از pacity  های پایین استفاده کنید.

 

   مرله شانزدهم

اضافه کردن جزییات بیشتر به پس زمینه ی طرح کمک میکند تا نمای یکپارجه و منسجمی ایجاد شود و حس مجزا بودن حروف از پس زمینه در بیننده ایحاد کردد. برای تکمیل طره های خود میتوانید از بافت های زیبا و نقاسیهای مختلف استفاده کنید تا جذابییت کار بیشتر شود. 

 

SOORK

 

 

 




      



پیامهای عمومی ارسال شده


+ سلام به تمامی عاشقان وطن
a E l>