ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی
کد لوگوهای سه گوشه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دستگرد امامزاده
سفارش تبلیغ
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
تماس با مدیر وبلاگ سورک
Mail icon gramik.pl تماس با ما

درباره وبلاگ
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
صفحات اختصاصی
ابر برچسب ها
لوگوی دوستان
اوقات شرعی شهرستانها
موسیقی
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :31
کل بازدید :173739
تعداد کل یاد داشت ها : 20
آخرین بازدید : 103/2/9    ساعت : 12:16 ص
لوگوی سورک


سورک را به اشتراک بگذاریم
این صفحه را به اشتراک بگذارید
جدول فهرست سورک

 

اماکن مذهبی اماکن سیاحتی روستاههای همجوار ساخته های مدیر وبلاگ
امامزاده عبدالله قلعه سردار جنگ فرادنبه طراحی بنر
شاه نجف
سد سورک
دهنو
تبلیعات سورک
مسجد جامع سورک
تنگ صیاد
 ایرانچه
متنهای سه بعدی
حسینیه سورک
 مرتع شنستان
دستگرد امامزاده
متحرک کردن متن
امامزاده علی اکبر
چشمه زاغی
دزک
ساخت انیمیشن
 امامزاده باباگردالو
غارهای واقع در سورک خیراباد
عکسهای جدید از سورک
  تاکستانها

 
     
 

 

عکسهای  جدید و زیبا از  روستای سورک

 عکسهایی از ابگیری سد سورک
 عکسهای امامزاده عبدالله
 عکسهایی از چشمه زاغی
 عکسهایی از قلعه سورک

 

(جاذبه های توریستی روستاهای همجوار سورک)


دستگرد کیار یا دستگرد امامزاده در 31 کیلومتری شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری و از روستای سورک حدود 8 کیلومتر فاصله دارد. به دستگرد کیار به این دلیل دستگرد امامزاده می‌گویند که مقبره امامزاده محمد اکبر، از نوادگان امام علی (ع) در آن واقع شده است. این روستا پس از شهر فرخشهر ورودی بخش کیار شرقی است و از اهمیت خاصی برخوردار است. شغل اصلی مردم در این روستا کشاورزی است و با داشتن چند ده چاه آب عمیق و نیمه عمیق و رودخانه و چشمه و قنات از آب کافی جهت آبیاری زمینهای کشاورزی برخوردار است. بخشی از منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در شمال این روستا واقع شده که دارای محیط زیست بکر با انواع گیاهان خودرو و حیوانات وحشی از جمله بز کوهی، کل و.. می‌باشد. قطب صنعتی دستگرد واقع در شمال شرقی روستا واقع در زمینهای قنات مقیم و حسین آباد با مساحتی حدود 40 هکتار و بانیروی کار حدود 40 نفر واقع شده است. مهم‌ترین نقات دیدنی و تفریحی این روستا شامل: بقعه امامزاده محمد اکبر، قلعه داراب خان بختیاری و باغات دره ماران و رنگ رزی و زیراشکستان و منطقه حفاظت‌شدهٔ تنگ صیاد می‌باشد. مردمان این روستا که از منطقه به نام کمبه در سه کیلومتری محل کنونی این روستا است به این نقطه کوچ کرده اند، در منطقه کمبه که درکنار رودخانه چشمه زاغی قرار گرفته است اثاری از اتشکده به جا مانده است که نشان می دهد مردمان این روستادین زرتشت داشته اند . در دستگرد امامزاده سنگ مقبره از قرن 512(هجری قمری ) به چشم می خورد. همکنون در این روستا مسجد قدیمی است با حدود ده ستون سنگی و با مساحت حدود سیصدمتر مربع که در زیر زمین ساخته شده است که تاریخ ساخت ان را به دوران قاجاریه نسبت می دهند در نزدیکی این مسجد حمام قدیمی است کی دارای تعدادی ستون سنگی می‌باشد . 

 


امامزاده محمداکبر فرزند بلافصل مولایمان حضرت علی(ع)و برادرحضرت امام حسن و حسین (ع)میباشد ایشان از عراق به سمت ایران حرکت کردند و وارد ایران شدند تعدادی از دشمنان این حضرت ،امامزاده رادنبال کرده و ایشان وارد منطقه دستگرد کنونی میشوندامامزاده با دشمنان درگیر شده ویاران ایشان  در محلی به نام شیدان یا شهیدان در دامنه کوهی درشمال منطقه به شهادت میرسند و امامزاده به داخل جنگلی که الان دستگرد کنونی دراین مکان قرار دارد وارد میشوند و ایشان رامحاصره و به شهادت میرسانند. چندصد سال بعدامامزاده به خواب مرد مومنی از قزوین می ایند و به ایشان امرمیکنند که به این جنگل امده ودرختان رابه ترتیب بریده هرکجا خون ازتنه درخت بیرون زد بدان کنارهمان جا قبرمن است، کنار این درخت پولی وجود دارد که باان برای من بارگاه بسازید . مرد به این منطقه امده واین محل را پیداکرده و بارگاهی برای ایشان میسازند که الان مقبره ی ان حضرت در همین مکان است.
دران زمان تعدادی ازانسان ها درمحلی به نام (کمه)زندگی میکرد وبعدازان که بارگاه ساخته شده و خبربه مردم این منطقه میرسد به دورامامزاده کوچ کرده و دستگرد به این مکان کنونی می اید.

 






      



پیامهای عمومی ارسال شده


+ سلام به تمامی عاشقان وطن
a E l>